diari blogger bebas

20100926

islamophobia:

hai pembaca-pembaca.saya kembali menulis kerana saya rasa blog saya makin lama makin "slow".okay,jadi mari kita tulis tentang "islamophobia" yang warga barat takutkan..

kita sudah tahu bahawa phobia atau ejaan bahasa melayunya fobia ialah sesuatu benda yang kita takut.seperti fobia dengan pisau,takut benda-benda tajam atau fobia dengan lipas.kita sangat takut bukan.tapi kenapa "islamophobia" ada?ianya bermula bila 9/11 terjadi.warga barat menganggap agama kita sebagai "terrorist" atau pengganas.mereka kata agama kita lah punca segala peperangan.tapi sebenarnya itu adalah satu pembohongan.kerana selepas saya baca satu artikel mengatakan 9/11 terjadi kerana "mastermind" semua itu adalah orang yahudi.tapi kenapa islam dipersalahkan?tapi saya rasa lega kerana penyakit "islamophobia" akan mula pudar.

tapi saya ingin mengajukan satu soalan,siapakah pengganas dunia?islam atau bukan islam?mari lihat gambar dibawah kerana di dalam gambar dibawah inilah terjawablah semua soalan.




(siapakah terrorist?siapakah yang memasuki negara orang?wanita itu atau askar itu?)



(protes tentang ingin membangunkan masjid di ground zero)

ini bukan isu perkauman,tetapi kenapa mereka protes tentang pembinaan masjid,adakah itu akan menjadikan negara mereka terjejas?rasanya tidak.itu akan menambahkan lagi pelancong islam.


sekian terima kasih,saya letak titik noktah.

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.