diari blogger bebas

20110110

edisi khas:

hai pembaca-pembaca.hari ini post saya sangat istimewa.saya akan buat poll untuk tahu siapa setuju dan tidak.hari ini saya nak membincangkan tentang wanita memakai tudung.adakah mereka 100% baik,atau 100% jahat atau 50-50?mari kita mulakan dengan gambar yang buat saya ternganga terkejut bukan ternganga sebab hot sangat.



maaf gambar agak keterlaluan. -.-

okay,gambar ini menunjukkan seorang wanita memakai tudung tetapi bajunya "agak sesuai" dengan tudung lah kan.okay jadi persoalannya.

adakah bertudung ini hanya trend atau satu benda untuk menutup aurat?
kerana sekiranya menutup aurat,mengapa ada wanita seperti diatas?
sekiranya trend kenapa yuna tetap memakai pakaian yang tidak seperti diatas?
itu ada di dalam otak kalian sendiri.

setelah saya membuat temuramah dengan saudara saya,
dia memberi jawapan yang sangat senang tetapi boleh menusuk.
mereka yang memakai tudung ini tidak semestinya 100% baik,
dan tidak juga 100% jahat,
dan mungkin ada yang 50-50
dia memberi lagi jawapan.
mereka memakai tudung untuk menutup diri mereka yang buruk,
seperti love-bite ke kan.
itu yang saudara saya katakan.
tetapi saya tidak kata wanita bertudung ini jahat kerana ibu saya sendiri bertundung kan.
tetapi yang menyebabkan rosak nama baik orang bertudung ialah orang yang seperti digambar itulah

bak kata orang tua,
"KERANA NILA SETITIK,ROSAK SUSU SEBELANGA"

jadi kerana wanita yang memakai tudung tetapi memakai seperti diatas itu,rosak nama semua pemakai tudung yang baik.
jadi saya akan membuat poll dan kalian undi lah ya.

PS:bau minyak gamat buat saya tidak boleh bernafas -.-

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.