diari blogger bebas

20101230

bila lagu negara diperlekehkan:


hai pembaca-pembaca.saya bukan ingin menimbulkan pergaduhan antara negara tetapi saya dukacita kerana lagu kebangsaan kita diperlekehkan.adakah kita yang bersalah kerana laser itu?adakah ini dinamakan semangat kesukanan?saya mula-mula tidak kisah Malaysia diejek oleh indonesia,tetapi bila lagu kebangsaan tidak dihormati,saya rasa indonesia sangat kurang ajar.kami rakyat malaysia tidak pernah tidak hormati lagu indonesia,kami hormat lagu kalian,tetapi kenapa kalian perlu berperangai seperti kanak-kanak jakun menonton bola dengan tidak hormati lagu kebangsaan kami?adakah kami telah buat salah kepada kalian?kita berdarah sama,asal dari keturunan yang sama.saya juga ada saudara mara di indonesia,tetapi kami menghormati satu sama lain.kenapa kalian sering adakan pergaduhan antara negara?kenapa?saya sangat-sangat kecewa dengan perangai kalian yang berperangai seperti kanak-kanak riang yang jakun ketika menonton bola.maafkan saya cakap begini.jadi saya letak titik noktah dan HARAP SANGAT-SANGAT PERGADUHAN NEGARA INI AKAN BERHENTI...

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.