diari blogger bebas

20110213

selalu biru dan segitiga dikaitkan dengan....

hai pembaca-pembaca sekalian.mungkin post saya kali ini akan ada sedikit kontroversi.kerana ini kemungkinan akan menyebabkan saya dicaci.jadi bacalah ya. :)

okay,bendera diatas adalah bendera israel.kenapa saya letak gambar ini?jadi inilah yang akan menyebabkan kontroversi itu.

korang pernah dengar tentang ini tak?saya selalu dengar kawan saya cakap yang kita ini tak boleh sokong israel atau yahudi punya barang.memang saya tidak menafikan.memang kita kena boikot.tapi korang perasan tak bila cakap yahudi/israel punya sahaja mesti dikaitkan dengan warna BIRU?asal biru saja,semua cakap itu israel punya,jangan guna.BOIKOT!
inilah yang menyebabkan kita lemah.minda kita terlalu lemah.asal biru saja,YAHUDI BABI punya.

kalau macam itu,kereta saya warna biru,saya ini orang YAHUDI BABI lah ye?kalau kita ini pakai baju BIRU je,orang YAHUDI lah ye?tipikal malaysian!
lagi satu kawan saya pernah tanya.
"kau tahu siapa yang buat myspace,facebook,twitter?
saya pun jawab dengan muka yang agak "BODOH"
"tak tahu.siapa?"
dia pun jawab
"orang israel beragama YAHUDI"
saya pun
"mana kau tahu?"
jawapannya tak lain dan tak bukan..
"sebab dia guna warna biru"
nampak?asal warna biru saja dikaitkan dengan YAHUDI DAN ISRAEL.
memanglah YAHUDI DAN ISRAEL ni memang minta penyepak.
tapi takkan semua benda yang warna biru saja dikaitkan dengan mereka.
kalau begitu budak sekolah yang pakai pinafore warna

pun digelar YAHUDI lah ye?
kalau begitu semua budak sekolah menengah yang perempuan semuanya YAHUDI atau ISRAELI?
tolonglah kita berhentikan kaitan warna biru dengan terrorist nombor 1 dunia.
tiada kena mengena pun.jangan sebab biru saja,dikatikan dengan mereka.

lagi 1 bila nampak bentuk dibawah ini bentuk ini dikaitkan dengan freemason.pun dikaitkan juga benda ini.saya tidak tahu kenapa banyak bangsa kita berfikiran begini.tidak semua lambang tiga segi berkaitan dengan freemason ya.TIDAK SEMUA.ini tidak,hampir kesemua yang berbentuk tigasegi dikatakan FREEMASON.senang sungguh rakyat kita labelkan sesuatu.saya perasan bila tahun lepas saya baca nurulcakapcakap punya blog.saya mahu tulis tetapi masa itu tidak berani dan tiada idea.kenapa mesti segitiga dikaitkan dengan FREEMASON?kenapa?
kalau begitu kita punya

nasi lemak pun dikira freemason?nampak tak bentuk tu.tu kan TIGASEGI.
haa,tahu korang kata tu bukan freemason.kesian makcik-makcik yang buat nasi lemak dah digelar MASONRY.sabar lah ye makcik.nak buat macam mana.kita punya minda sudah set macam gitu.sabar ye makcik sekalian.

jadi kita harus terus membenci ISRAEL tetapi jangan semua benda dikaitkan dengan mereka sahaja.begitu juga dengan SEGITIGA.kita harus membenci dan melawan FREEMASON,tetapi jangan semua segitiga dikaitkan dengan FREEMASON.jadi baca dan renungkanlah kenapa minda orang Malaysia begini. :)

PS:nenek panggil aku monyet.HAHA U_U

13 comments:

  1. yang buat tulisan ini...pandangan sempit..mudah terdoktrin..

    ReplyDelete
  2. anonymous: terima kasih kerana komen.saya pandangan sempit? haha.kelakar sungguh kerana awak lagi sempit.jadi awak kata kalau biru ini semuanya ISRAEL la?bukan saya pro-ISRAEL,tapi cuba bayangkan.semua biru nak dikaitkan dengan ISRAEL,apasal? buka minda awak.BIRU bukan dikhaskan untuk ISRAEL.dan tolong letak nama kalau nak kutuk.baru kau ada kontol. terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. anonymous: thanks :D tapi kalau boleh letaklah nama paling kurang pun ye :) kalau tiada blog letaklah nama :) supaya senang kita :) terima kasih lagi sekali kerana sudi baca :)

    ReplyDelete
  4. Bamir, so ini lah yg bamir tweet tweet tu? Lily rasa apa yg Bamir tulis ni betul. Typical Malaysians lah. Saya sungguh sungguh tak faham. And saya juga tak faham kenapa saya tulis begini. Haha k lah Bamir, just do what you do best okay. Takde yg salah pun pasal post ni. Just org yg berfikiran cetek je yg anggap benda ni tak betul. Macamana Malaysia nak maju kalau rakyat dia berfikiran cetek dgn mundur? err sungguh tak faham. Haters gonna hate

    ReplyDelete
  5. flyanddance : haha yup.waa orang panggil bamir di blog.haha thanks :D

    ReplyDelete
  6. Nice post. Great job Amir!!! Blue is just a colour and triangle is just a shape. Open your eyes, Malaysians!

    ReplyDelete
  7. amir reza: thanks :) im just telling how i think :)

    ReplyDelete

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.