diari blogger bebas

20110428

mak bertudung..anak??:




salam pembaca-pembaca sekalian.setelah lama saya tidak menulis apa-apa yang agak kontroversi,hari ini saya ingin menghangatkan lagi suasana. :)

gambar diatas adalah seorang remaja MELAYU yang berbikini.okay,mungkin kalian kata aku ini ego la dan sebagainya.aku tidak kisah sekiranya berbikini itu bukan beragama islam.malah,hollywood juga ada memaparkan wanita bikini bukan?tetapi itu satu budaya mereka.jadi bagi kita amat berbeza dan rasa tiada kejanggalan.
tetapi bila MELAYU yang beragama Islam buat kita akan rasa janggal kerana ini bukan budaya kita.budaya kita jauh sekali.jadi aku rasa agak terkilan dan agak sakit perut bila sahabat baik aku yang bagi aku ini.mula-mula ketawa.tetapi menyedihkan bila ibunya bertudung tetapi anak....aku tidak mahu menunjukkan muka ibu bapanya kerana ini akan memalukan mereka.

aku juga tidak kisah sekiranya maknya tidak bertudung anak berbikini.tetapi maknya bertudung.kasihan mak kau,dia bertudung,anak berbikini.kalau dia tahu mesti dia sedih kan.

rasanya ini sahaja lah.aku malas nak ulas banyak sebab benda ini aku akan dapat kutukan megatakan aku ini cakap tak serupa bikin.macam tak pernah tengok perempuan berbikini..MESTI PUNYA kena gitu.jadi apa kata kalian sendiri menilai :)

6 comments:

  1. dunia akhir zaman ,. yg buruk tuh org tgk baik, tapi yg baik tu org tgk sbgai buruk . dh jd songsang . kalo mak dia tak tgur, kita sbgai saudara seislam kena menegur, tapi perlu thu cara-caranya ., :)

    ReplyDelete
  2. anony:terima kasih kerana menjengah dan komen.amat dihargai.tetapi boleh saya tanya satu benda?kenapa tidak letak link?saya tidak kisah,mana tahu kita boleh berkenalan ke kan :)

    ReplyDelete
  3. sama2,, trimas krna menghargai komen sy.
    nnt2 saya ltk okie,. btw, sy ad follow awk kt twitter n fb :)

    ReplyDelete
  4. anony:sama2.follow saya??sila letak link supaya saya kenal okay:)

    ReplyDelete
  5. menunjukkan keaiban sendiri............
    sgguh memalukan...........!!

    ReplyDelete
  6. ordinary story: haha..sangat memalukan

    ReplyDelete

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.