diari blogger bebas

20100110

artikel 101:





hye,kenapa parti bulan hijau/PAS x keluar membantah penggunaan kalimah ALLAH di gereja??kenapa?adakah kerana mereka di bawah PKR and DAP??kenapa??persoalan masih tidak terjawab betol?buat apa kalau setakat nama pejuang Islam kalau hal itu mereka tidak kehadapan??mengapa??mungkin mereka takut akn dibuang berpartner dengan DAP and PKR..ini bukan soal perkauman...adakah anda nk menjadi seperti 13 mei pada 70 an??saya tidak mahu...kalian??jgn sebab hal kecik kita akn bertumpah darah...maaf jika saya mengutuk kerana inilah hak seorang remaja untuk menyelamatkan masa depan bangsa melayu and negara.saya juga terpaksa memberitahu bahawa anwar ibrahim adlh seorang PENGKHIANAT negara and bangsa...beliau telah berkata bahawa tanah melayu bukan tanah orang melayu...beliau telah menghina bangsa sendiri.saya tidak kisah samada anda PKR atau DAP..saya hanya mahu menyelamatkn masa depan bangsa and negara..saya tidak mahu bangsa saya akan dipandang rendah dan dihina seperti apa yang terjadi dahulu bahawa kulit hitam adlah hamba kpada kulit putih..saya tidak mahu bangsa melayu menjadi hamba kepada bangsa2 lain...saya tidak berminat kepada politik atau apa2,tapi perkara ini sgt sedih pabila bangsa saya boleh diperlekehkan..harap maaf,kalau kalian keluarkn artikel in di dada2 akhbar..itu KALAU..bukan wajib..saya juga berterima kasih.

3 comments:

  1. Weh what the hell?Kau nak cakap pasal nama Allah ke?Atau nak kutuk PAS?Just sebab diaorang tak nyatakan pendirian diaorang,bukan bermakna diaorang tak mempertahankan nama Allah,come on matang sikitlah.

    ReplyDelete
  2. assalamualaiko w.b.t
    pertam-tamanya saya menghargai keberanian anda dalam mengeluarkan pendapat.
    tetapi kita harus ingt sejarah telah mengajar kita.13may1969.adalah mainan politik neo feudal dan neo colonism.mereka adalah seperti tun razak,tun ghaffar,datok harun.mereka hanya ingin menyemai kebencian diantara kaum.

    satu persoalan ingin saya ajukan kepada anda.adakah tuhan memandang kepada warna kulit?.kaum?.keturunan?.kekuatan?.tidak?.di didalam alquran.tuhan sering kali membezakan manusia daripada aspek ilmu.tuhan memandang ketinggian ilmu dan iman seseorang.

    tuhan menjadikan manusia dari tanah.dan terhasilnya adam.dan hawa.
    mereka menjadi khalifah dimuka bumi.
    dan beranak pinak hingga sekarang.

    jadi apa beza antara kita?.cina?.india?.melayu?.turkish?spaniard?.
    tiada bukan?.hanya akidah dan ilmu yang membezakan kita.jangan lah kebencian dijadikan pedoman dalam hidop.

    saya seorang melayu.campuran arab.india dan minang.

    saya bukan pengkhianat.saya sayang bangsa saya.tetapi adakah kelebihan yang kita dapat selama ini akan berterusan?.

    jadi kita harus bermajmuk.kita harus berfikiran lebih terbuak dalam menirama kritikan.

    pas tidak turun selepas solat.kerana mereka mempunyai pendapat tersendiri.

    islam sebenarnay telah lama mengiktiraf kalimah ALLAH dalam penggunanaan seharian ahli kitab(jews dan kristian)
    di palestin ,mesir,indonesia,sabah dan sarawak,syria.banyak lagi megara yang boleh saya taib.

    mereka telah mengunakan khalimah ALLAH sejak berzaman(beratus tahun).so anda janganlah bersikap terlalu perkauman dan membenci agama lain.

    harap anda dapat berfikiran lebih terbuak dalam hal2 begini

    assalamualaikom w.b.t

    ReplyDelete
  3. anonymous:maaf saya tidak mengutuk parti PAS

    aiezudin:terima kasih.saya tidak membenci kaum lain

    ReplyDelete

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.