diari blogger bebas

20100221

milkshake:

hye rakan2 sekalian..saya kembali menulis tetapi bukan menulis tentang isu semasa politik.saya duduk dihadapan monitor laptop sambil minum milkshake buatan ibunda tersayang.haha.entah mengapa saya duduk dihadapan laptop ddengan idea tidak mencurah,saya menulis blog.haha.tidakkah zero motif itu..ok lets start..

kenapa industri filem kita tidak maju?
kerana banyak artis yang berlagak diva.
kenapa industri music kita tidak maju?
kerana banyak artis demand.
kenapa kita punya muzik videoclip(VM) tidak maju?
kerana VM kita tiada kualiti.
kenapa artis kita tak famous?
kerana artis kita suka publisiti murahan.


itu hal pertama.hal kedua pasal buang anak:

kenapa malaysia banyak kes buang anak?
kerana pemikiran orang yang buat ni narrow sangat sangat.
kenapa anak mesti dibuang bila da lahir?
kerana segan akan jiran2.
kenapa mesti buang kat masjid?
kerana bagi mereka buang kat masjid akan terjamin.
tapi dosa anda dihapuskan ke lepas main??
tidak bukan..

hal ketiga:
kenapa orang malaysia suka jaga tepi kain orang?
kerana makcik bedah and makcik enon adalah ahli mesyuarat tingkap.
kenapa mesti jaga tepi kain orang?
sebab bagi mereka ia tiada kena mengena dengan rumahtangga.
kenapa makcik2 yang da tua mesti jaga tepi kain orang?
sebab mereka tunggu masa untuk meninggal.

so itulah benda kosong yang saya tulis.maaf kerana ayat "meninggal" itu sangat kasar.
tia kata saya punya blog menarik..betol ke??

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.