diari blogger bebas

20100303

no one saw u:

hye rakan2 blogger bebas yang saya hormati.sudah berapa hari saya tidak menulis isu semasa kerana saya agak malas buat seketika untuk campur tangan.so marilah dengar cerita saya.terima kasih ulii kerana bagi saya inspirasi:

pada 1 malam yang dingin,
zack bersama dengan zety sudah membuat satu perjanjian.
pabila cuaca dingin menyelubungi mereka,mereka akan keluar bersama.
tetapi bukan sebagai pasangan kekasih.
pelik bukan perjanjian mereka?
tepat detik 11 malam,cuaca dingin yang teramat.
zety menelefon zack,

zety:zack,perjanjian kita da start.
zack:a ar,aku baru nak call kau.
zety:haha,ak da tpon dulu.so ko ambik ak boleh?
zack:no hal la zety.perjanjian x bole dibatalkan betul?
zety:salah.ko x blaja sejarah ke?british kan selalu tipu orang melayu.
zack:a ar la.sorry la.ak sejarah 60% je.lain la kau.
zety:ada2 je kau ek..ok la..amik ak cepat..
(zety terus letak telefon dia,zack terpinga2)

zack dengan keadaan yang blur,
dia terus mengambil kunci kereta dan pergi ke rumah zety.
pabila sampai,dai bunyikkan hon yang da lapuk.
zety dengan keadaan huru hara terus ke kereta.
bila zety di dalam kereta,zack bertanya kepada zety.

zack:ty,kita nak kemana?
zety:entah,skg pukul 12,kedai mana yang bukak?
zack:ak tahu,kita pergi MCD.nak?
zety:boleh gak.ak pon lapar.belom makan la zack.
zack:tapi ko la belanja.ak xda duit.hehe
zety:haha.ko ni kan(sambil mencubit zack).
zack:zety!!!jangan gedik nan ak la.x suka.
zety:haha.sorry taw.
zack:jomlah.

bila da sampai ke MCD,mereka duduk di luar.
mereka dalam keadaan dingin,duduk berdua macam orang bodoh.
zack pergi ke counter untuk beli makanan.
zety terasa malu bila orang melihat dia duduk di luar seorang diri,
kerana keadaan di luar dingin.
bila zack sampai,zack bagi makanan zety.
mereka berbual.

zety:zack,zack,kau tak rasa segan ke?
zack:segan apanya?kita kan makan bayar ni.
zety:ye la ak tahu,tapi ak segan orang tengok kita.macam orang bodoh
zack:itu je?diorang tek pena nampak orang makan kat tempat sejuk.
zety:ye ke?mungkin kot.haha
zack:haha.eh zety,thanx ye sayang.
zety:haha.ko asal panggil aku sayang?welcome la baby.
zack:haha.kau pun panggil aku baby?
zety:memang la.kata sahabat.
zack:haha.betol gak.

mereka terus ketawa.mereka berbual kosong.dan tiba2 zack tanya 1 soalan.

zack:zety,ko suka aku tak?
zety:suka..nape?(muka pelik)
zack:hahah.xda pape.
zety:ala zack,plizz.
zack:ok la,ak cakap.tapi aku segan.
zety:haha.sejak bila kau segan.
zack:dari dulu la.kau je x perasan.
zety:haha..ye ke?(smbil senyum sinis)
zack:ye la,aku cakap.aku nak kapel dengan kau..bole?
zety:aku ke?ke kau cakap dengan orang belakang aku?
zack:ish ko ni,mana ada orang belakang ko.nak buat lawak pulak.kan ak da segan.
zety:haha.nak kapel nan ak?bole..aku pun suka kau.kau klaka.aku suka
zack:aku kelakar?haha..nk kapel x dgn aku?
zety:boleh je kot.tp 1 syarat.
zack:ape dia?
zety:ko kluar jangan pakai baju tidur bole?aku da taw kenapa orang tengok semacam la.haha.baru 5 minit lepas aku baru ak pasan.
zack:hehehe,sorry la ty,ko pun senyap je.hahaha

maka mereka berkapel di MCD.kasih sayang tidak semestinya yang sweet,kadang2 yang spontan pon bole jadi sweet,itu lah kisah zack dan kekasihnya zety.

thanx ulii,u gave me the inspiration

3 comments:

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.