diari blogger bebas

20100713

bila mulut kembali bising:




jika kamu tidak mengenali saya,maka gambar ini akan menunjukkan hampir 50% perangai saya.yaa,dia lah blogger bebas yang mulutnya bising tetapi pedas di dalam blog..namanya ialah mohamad blogger bebas bersuara..HAHA..saya hanya mahu berjenaka..okay.selamat datang kepada semua yang baru membaca,dan terima kasih..kepada yang sudah "follow" saya,terima kasih sekiranya anda masih mengikuti perkembangan blog tong sampah ini..apa khabar kalian?saya sudah lama tidak menghantar apa2 "post" kerana sibuk dengan tugas sekolah(which is mmg bohong),tetapi saya balik lambat kerana buat homework..okay,marilah kita meronggeng menggunakan tangan..mari kita mulakan..


di dalam hidup kita memang tidak sedar bahawa musuh ada dimana-mana
seperti di sekeliling saya,anjing begitu banyak yang ingin saya caci
tetapi malas kerana mereka ibarat bayi anjing yang tidak mengenal erti dunia.

di dalam hidup,kita memang tidak mengenal ape itu kawan,apa itu lawan
tetapi jika kita lalui dengan tenang,kita dapat bezakan lawan dan kawan.
kawan adalah sahabat yang sentiasa bersama kita tidak kira senang atau susah.
tetapi lawan adalah kawan yang tidak lalui kesengsaraan kita,
tetapi lawan yang paling besar adalah anjing2 kurap yang memang minta dipijak.
tetapi saya tidak begitu,bagi saya,mereka adalah binatang yang malas saya pijak.

di dalam hidup,kita tidak mengenal apa itu sengsara
kerana kita hidup dalam keadaan serba senang.
tetapi warga afrika yang daif kenal erti sengsara
kerana mereka lalui dengan tenang dan sabar.
maka,kita haruslah bersyukur kerana kita dilahirkan di malaysia
yang serba kaya dan senang,tidak daif.

sepanjang hidup kita,kita tidak merasai erti peperangan
kita hanya baca di akhbar-akhbar dan hanya boleh geram.
tetapi kepada negara yang berperang,mereka kenal erti peperangan.
kita jika bunyi helikopter atau kapal terbang,kita sudah takut
bagi mereka,bunyi-bunyi itu adalah lagu tidur mereka.

sepanjang perjalanan kita,adakah kita bersyukur dengan apa kita ada?
sebenarnya tidak jika kamu tidak lalui semua ini.
kerana dengan semua itu,anda kenal erti hidup,sengsara dan macam-macam lagi.

maka,renungkanlah blog tong sampah ini dan pikirkan lah.

*PS:raikhan majid,semua ini dugaan..aku hanya bole berdoa semoga ibunda kau ditempatkan dengan orang2 yang soleh.amIIn

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.