diari blogger bebas

20100724

shhhh,jangan banyak bunyi:




gambar ini sunngguh tenang bukan.hasil daripada mohamad amir ariff bin abdul shukur.

hai,saya kembali menaip kerana saya berasa boring.maaf,saya tidak menulis pasal gaza kerana faktor malas baca surat khabar.maaf,saya akan kembali dengan isu yang pedas dan boleh bangkitkan kemarahan dunia.HAHA.sungguh sialan ayat itu bukan.HAHA.bukan,saya menulis kerana saya sebagai wakil remaja atau bangsa masa hadapan.itu sebab blog saya "suara seorang remaja bebas",jika tidak bebaskan,macam mana generasi hadapan akan maju.jadi,saya wakil anda semua.jikalau ada apa-apa yang anda tidak puas hati tentang isu dunia,sila bagitahu,tapi politik,harap maaf.tiada berkenaan kerana tidak mahu blog ini di block.jadi yaa,aku seorang remaja bebas.maaf kerana membebel terlampau panjang lebar.saya sekarang martabatkan bahasa melayu baku.mari kita mulakan..

15tahun...
15tahun aku hidup di dunia.
15tahun aku mengenal dunia.
15tahun aku mengenal manusia pelbagai rupa,
ada yang menjengkelkan,ada yang merana.
15tahun aku jejak di bumi ini.
15tahun aku hidup berdikari.
15tahun aku menyendiri,
memerhati dan meneliti.
bahawa dunia ini adalah sebuah filem,
yang tiada tolok bandingannya.
ada yang dihadapan kita mereka baik,
tetapi di belakang kita macam taik.

ada yang mukanya seperti peminta sedekah,
tetapi hakikatnya kaya.
ada yang muka macam seorang penyangak,
tetapi doktor.

15tahun aku kenal erti kawan.
15tahun jugalah aku kenal erti hidup.
tetapi adakah 15tahun itu cukup untuk menjadi yang terbaik?
HAHA,maaflah.15tahun tidak cukup untuk jadi terbaik.
kerana 15tahun jugalah ada yang seperti kanak-kanak.
bergaduh,bertumbuk,menarik rambut,menengking.
itu semua mainan kanak-kanak yang berangan menjadi 15tahun.
15tahun jugalah kita kena hidup tenang atau bahasa baru,"chill".
mengumpat dan "saiko" itulah yang menunjukkan kita yang kita ni kanak-kanak.
yaa,aku mengaku,aku memang kanak-kanak.
tetapi mengapa mereka yang 15tahun tidak mahu mengaku?
mungkin kerana mereka sudah matang atau pura-pura matang.
sematang-matang mana pun,
kamu tetap 15tahun.
budak yang baru nak belajar tentang kehidupan sebenar alam remaja.
maka 15tahun aku menyimpan hasrat ini,
untuk menulis kepada mereka yang sudah mencapai 15tahun.

hasil blogger tong sampah...

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.