diari blogger bebas

20101112

bila tiada duit mahu beli dadah:




hai pembaca-pembaca sekalian,saya hari ini mahu menaip topik yang tidak berapa hangat,kerana rasa kecewa tidak menaip topik tentang anak tetak ibu itu,saya mahu tebus kekecewaan saya denggan menaip post terbaru ini.mari kita mulakan.

adakah dadah ini sedap?dadah ini sangat "mewah" ke sampai jika tidak ada kita sanggup mencuri?inilah yang terjadi kepada penagih dadah tegar wanita.sungguh lucu kejadian ini kerana jarang ada kes penagih dadah wanita mencuri..tapi hari ini telah memecah "tradisi" penagih dadah.penagih dadah 2 orang bersama balak-balak mereka mencuri di flat.mereka memecah masuk rumah mangsa yang berbangsa nepal,mencuri sejumlah wang,telefon bimbit dan sesuatu yang saya rasa sangat menarik,iaitu tong gas!menarik bukan topik kali ini.saya menaip sambil ketawa.satu sahaja pesanan saya kepada penagih-penagih yang telah ditangkap ini,AWAK TU WANITA,KALAU PENAGIH TEGAR PUN,PILIHLAH BALAK YANG PENAGIH JUGA,TAPI YANG TOP SIKIT LAH,MAKSUD SAYA DARI SEGI PAKAIAN DIA NAMPAK SEGAK,ITU BARU LAH ORANG TIDAK CURIGA.nampak,saya mengajar penagih ini.saya masih ada hati perut.jadi saya bantulah mereka,mereka juga manusia.lagi satu,janganlah menunjukkan KEPANDAIAN kamu dengan menghisap DADAH yang MEWAH ini,janganlah menghisap ini.bagi saya,mereka yang masih menagih ini sebagai BODOH,tetapi jikalau sudah keluar dari tempat pemulihan,janganlah kita mengutuk juga.itu sebab kebanyakan bekas penagih dadah kembali menagih kerana ada sesetengah warga kita mencaci mereka seperti mereka masih menghisap sedangkan mereka sudah berhenti.hampir 60% penagih kembali menagih disebabkan rakyat kita yang seperti tidak mahu menerima mereka lagi walaupun mereka sudah "drug free" .jadi salah siapakah ini?kita atau mereka?jawapan ada pada kalian.jawapan saya ialah salah kita dan juga salah mereka.jadi adil.saya letak titik noktah di post kali ini.

PS:YES,erma fatima kembali mengarah natrah,tahniah :) .tahun depan cuba nasib di Istana Budaya lah :)

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.