diari blogger bebas

20110226

salam pembaca-pembaca sekalian,mari kita menggunakan imaginasi kita untuk mendalami diri kita yang sebenar.saya mengenal diri saya dengan dengan imaginasi liar saya.mari...

kabaret...
malam ku ini bagaikan berada di kabaret.duduk termenung sendiri mendengar lagu-lagu lama era kabaret dengan membayangkan dihadapanku ini adalah marilyn monroe.tidak,aku tidak memikirkan benda yang lucah.aku sedang memikirkan jika dia menyanyikan aku lagu "diamonds are a girls bestfriend"
suaranya membuat aku rasa aku berada di zamannya.mungkin hati aku bukan untuk lagu-lagu sekarang,mungkin aku lebih tua dari usiaku.
mungkin juga aku adalah charlie chaplin?tetapi misaiku tidak sama sepertinya.aku rasa sungguh keliru dengan identitiku.bila difikirkan kembali,akulah budak sekolah yang bernama amir ariff tetapi diblog ialah blogger bebas.haha,aku terkeliru seketika.tetapi hidup aku hari ini benar-benar macam berada di kabaret.tidak begitu mewah dan tidak juga begitu miskin.hanya duduk meminum rootbeer ku sambil mendengarnya nyanyi kepadaku.malam kabaret hari ini sangat lah pelik.semua disekeliling aku bagaikan "dead people" kerana mereka semua berpakaian sungguh lama dan ada kalanya terkilas pandang aku nampak di penjuru budak kecil berpakaian putih hitam berdiri.meremang bulu roma memikirkan semua itu.tetapi di kabaret mesti ada yang tidak menyenangkan bukan.jadi kita jangan lah layan.jadi sekarang ini aku keluar dari kabaret khayalan aku dan masuk ke dunia realiti ku.




No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.