diari blogger bebas

20120314

HORMATI WANITA

Salam. oh, tajuk kali ini agak lari dari selalu. tapi tak apa. sebab aku tak tahu nak post apa kan. Terima kasih kepada Irdina Najib kerana memberi tajuk ini. Rasanya tak ramai orang akan ambil benda ni serious, aku pun kadang-kadang tak ambil benda ni serious. Okay lets start.

HORMATI WANITA

Ada banyak cara kita nak hormat wanita. Tapi kadang-kadang cara kita ni salah. Aku rasa tak salah aku nak tulis post ni. Sebab aku kena tulis untuk diri sendiri dan juga orang lain. Soalan aku. Kau hormat wanita? Ya atau tidak? Kalau ya, bagus. Kalau tak, aku rasa baik kau terjun bangunan.

1)Sekiranya kau rasa kau hormat wanita, tapi wanita tu sering kata kau tak hormat dia. Sebenarnya cara kau hormat dia salah. Kau layan dia macam nak taknak la, itu lah ini lah. Ini pun dari pengalaman aku. haha k sekarang senyap. Kau kena layan dia betul. Kau perlu hormat dia. Jadikan dia istimewa dalam hidup kau. Macam mak kau lah, kau rasa mak kau istimewa kan? Macam tu lah wanita nak...KOT. Aku bukan tahu sangat tapi ya la tu kot.

2) Kau jangan sesekali bagi tangan kau kat pipi dia. JANGAN! Itu dah kategori kau bangang. ya. Pernah dengar tak "gentleman never slaps a woman" haha itu ayat aku sebenarnya. Tapi memang betul, Kau lelaki tak perlu nak lempang perempuan kalau bergaduh. ingat power? TAK! KAU MEMBODOHKAN DIRI KAU.

3) Haa ni paling common wanita lakukan. Yup, INSECURE. Syamimi Amiruddin pernah cakap kat aku yang kalau perempuan insecure, dia bukan nak kau puji dia, tapi bagi semangat kat dia dan naikkan self confidence dia. Tapi ada yang salah anggap, kalau perempuan insecure dengan wanita lawa atau comel, kita kena puji dia cakap dia lagi comel dan lawa. Itu cara salah.

Jadi, belajarlah cara nak hormati wanita. peraturan pertama.
  1. jangan bagi pelempang kat dia
  2. jangan meninggi suara
  3. JANGAN ROGOL DIA
  4. JANGAN JADIKAN DIA HAMBA SEKS
  5. JANGAN MAKAN HATI DIA

Prinsip aku senang. Hormat wanita macam mana kau hormat Mak


PS: YANG WANITA KENA HORMAT LELAKI JUGA. JANGAN INGAT KAMI HORMAT KALIAN, KALIAN BOLEH BUAT MEMACAM

Mohamad Amir Ariff Bin Abdul Shukur
(Blogger Bebas)

2 comments:

  1. YANG WANITA KENA HORMAT LELAKI JUGA. JANGAN INGAT KAMI HORMAT KALIAN, KALIAN BOLEH BUAT MEMACAM,awesome

    ReplyDelete

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.