diari blogger bebas

20120318

Terkesima

Wanita: Awak kenapa buat kita macam ni?
Lelaki: Buat apa?
Wanita: Minta putus.
Lelaki: Oh jadi semua benda kalau minta putus, salah lelaki?
Wanita: Bukanlah macam tu... cuma... em...
Lelaki: Cuma apa?!
Wanita: Cuma... Lelaki kena protect wanita.
Lelaki: Oh itu alasan awak?
Wanita: Bukan Alasan, tapi tu memang....
Lelaki: Memang betul?! Awak, dengar ini. Ye memang adam akan lindungi hawa. Tapi kalau hawa sendiri tak hargai apa yang adam lakukan. Lebih baik adam pergi dengan hati yang sakit ini.
Wanita: Tapi awak senang sangat jatuh cinta kat orang lain.
Lelaki: Senang?! SENANG AWAK KATA?! Luaran memang senang. Tapi dalam hati ada satu ruang yang kosong yang tak ada penghuni sudah lama. Berusang ruang tu. Tapi bila saya dapat penghuni baru, dia boleh mencalarkan semua yang ada dalam ruang itu. And itu awak kata senang?! Saya lebih sakit dari apa yang awak rasa. Saya lebih pedih dari awak.
Wanita: Tapi awak...
Lelaki: Walau mana jauh saya pergi. hawa sentiasa akan berada di ruang itu. Tak kiralah siapa hawa itu, Ia tetap hawa, ia adalah jantina awak. dan awak adalah sebahagian dari mereka.

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.