diari blogger bebas

20100726

sakai kepala otak:

macam biasa,mari kita menulis benda sampah yang selalu ada didalam kepala otak pemikiran saya yang sakai.

saat ku duduk beersendirian di bilik,
aku terfikir,adakah memori zaman persekolahan akan kekal?
barangkali yaa sekiranya semua berjalan dengan lancar.
tapi ada juga yang kata bahawa zaman sekolah adalah sesuatu yang senang untuk dilupakan.
seperti aku,aku berasa bahawa memori zaman sekolah tidak akan pudar dari ingatan,
kerana sekolah lah yang mematangkan kita.
kerana sekolah lah yang menemukan kita dengan rakan,
pelbagai ragam,kerenah dan personaliti.
tetapi sekolah juga akan meninggalkan memori yang sangat pahit
hingga menyebabkan kepala kita berasa sakai.
sekolah juga lah menemukan kita dengan semua orang yang dahulunya
adalah orang yang tidak kita kenal.
tetapi di sekolah kita kenal mereka.
kita kenal siapa kawan,siapa lawan.
semua ini telah membuat memori zaman persekolahan amat menarik.
jadi,jangan bazirkan memori anda dengan benda lain kerana memori zaman sekolah lah
paling seronok untuk diingat.kita akan ketawa,menangis dan meraung jika memikirkannya.

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.