diari blogger bebas

20101020

duit syiling membantu polis menjejak penjenayah:



hai pembaca-pembaca.hari ini saya telah jumpa isu yang agak lucu dan boleh dikatakan paling menarik.seperti tajuk saya dan gambar di atas,ia semua tentang syiling.orang kata,syiling banyak membantu kita,dari syiling lah kita boleh menjadi kaya sekiranya dikumpul.tetapi tahukah anda bahawa duit syiling juga sekarang boleh membantu penjenayah.mari kita mulakan.

kejadian ini berlaku di johor bahru,dua orang remaja berusia lingkungan 14 hingga 15 tahun telah memecah masuk sebuah kedai kopitiam di sekitar johor bahru.mereka ini yang PANDAI dan sudah BERPELAJARAN TINGGI masuk melalui pintu belakang.saya pun tidak tahu apa motif mereka,tetapi mereka telah mencuri RM350 tetapi bukan kertas,ianya SYILING.tauke kedai itu telah mengira SYILING itu.oleh kerana KEPANDAIAN remaja yang sangat BIJAK ini,mereka pun mencuri SYILING ini.tetapi tidakkah BODOH,maafkan saya,tidakkah PANDAI perbuatan mereka.mereka membawa duit syiling itu dan sedikit demi sedikit syiling itu tercicir.tauke kedai itu menelefon polis.kerana kecekapan polis(tahniah,anda berjaya memberkas penjenayah anak-anak ikan ini.10 ibu jari saya tunjukkan kerana kecekapan polis malaysia kita!!tahniah :D )mereka pun mengekori duit syiling itu dan berjaya memberkas penjenayah yang sungguh BERPELAJARAN TINGGI dan PANDAI tahap HANJING TEPI LONGKANG.umur baru 15 kawan,saya juga 15,tapi mengapa mesti mencuri?hidup lama lagi la kawan.sekarang makan diri.TAHNIAH!!!haha.adakah dengan mencuri kita dapat kekayaan?bagi saya tidak,itu memakan diri lah kawan.seperti kata orang. buat baik berpada-pada,buat jahat jangan sekali.haha.oleh kerana KEPANDAIAN kalian berdua.kemungkinan kamu akan duduk di rumah tumpangan paling SEDAP selama beberapa tahun.jadi saya letak titik noktah saya pada hari ini.



PS:wee-snohh.never thought C3 was that cheap ouh.mak,abah..i dont want iphone or blackberry.i want C3 please.... :)

3 comments:

  1. haha , sayang dua ekor ni .
    future husband i macam ni lah pandainya .
    haha :)

    ReplyDelete
  2. siapa?ryan sheck?HAHA.dia xpernah mencuri u..justin bieber?HAHA.lagilah.HAHA

    ReplyDelete
  3. haha .
    dua2 tu curi hati lah :P
    ayat tak boleh belaa

    ReplyDelete

terima kasih atas pujian atau makian bagi yang benci blog saya.